Żegluga na Renie, która została zawieszona z powodu wysokiej wody, została niedawno wznowiona, a ruch żeglugowy jest obecnie zawieszony na Kanale Mittelland (MLK) i Elbe-Seitenkanal (ESK). Powód: tworzenie się lodu.
Od wczoraj o 18:00 żegluga na MLK jest wstrzymana i także na ESK nie ma żadnych statków.
Z powodu silnego mrozu na obu kanałach tworzy się coraz więcej lodu. Ze względu na utrzymujące się niskie temperatury łamanie lodu nie ma sensu. Lodołamacze, które są normalnie używane na tych stojących wodach, są obecnie wysyłane na Łabę i Wezerę, aby zapewnić tam bezpieczeństwo. Tam mają być coraz częściej wykorzystywane na jazach do rozbijania kry lodowej w celu odciążenia urządzeń hydrotechnicznych. Chociaż na Łabie i Wezerze tworzy się coraz więcej lodu, żegluga jest nadal możliwa, w przeciwieństwie do Odry, gdzie ruch musiał zostać zatrzymany.
Statki nadal działają również na kanale Dortmund-Ems (DEK), który sąsiaduje z MLK. Tutaj lodołamacze do tej pory były w stanie zapobiec całkowitemu zamarznięciu drogi wodnej. To samo dotyczy Küstenkanal.
Przewidywane są długotrwałe niskie temperatury
Obecnie nie można przewidzieć, kiedy sytuacja się poprawi. Przeciwnie, DEK, Küstenkanal, Łaba i Wezera są również zagrożone zamarznięciem, ponieważ meteorolodzy spodziewają się, że silny mróz będzie trwał jeszcze przez nadchodzący tydzień. Przewidywane są temperatury do -20 ° C.
Żadne komentarze nie zostały dodane.