Elektryczny napęd i zoptymalizowane zanurzenie - nowość HGK z polskiej stoczni

29.01.2021
Elektryczny napęd i zoptymalizowane zanurzenie - nowość HGK z polskiej stoczni
Wcześniej BASF, teraz HGK Shipping: we wrześniu na Renie pojawi się nowy statek, który może pływać przy ekstremalnie niskich stanach wody.

Jest to gazowiec, którego kadłub został wyprodukowano w Polsce i jest obecnie kompletowany przez TeamCo w Heusden (Holandia). Mówi się, że „Gas 94” będzie nowym produktem o ekstremalnie zoptymalizowanym zanurzeniu.

Niekonwencjonalny również na zewnątrz ze względu na kształt rufy i dziobu: nowy tankowiec o niskim zanurzeniu (© HGK)

Od trzeciego kwartału gazowiec o długości 110 mi szerokości 12,50 m poszerzy flotę HGK na Renie i wyznaczy standardy dla całej branży. Uruchomienie planowane jest na wrzesień.

„Minimalizujemy bilans CO2 w transporcie i - w przeciwieństwie do konwencjonalnych statków - możemy nadal pływać nawet przy bardzo niskich stanach wody” - mówi Anke Bestmann, dyrektor zarządzająca HGK Gas Shipping. „Gas 94” może nadal pokonywać Ren nawet na krytycznym poziomie w Kaub, wynoszącym zaledwie 0,25 m. Jest to możliwe dzięki właściwościom kadłuba, zoptymalizowanym w licznych obliczeniach, symulacjach i rzeczywistych testach, a także dzięki wyrafinowanemu planowaniu rozmieszczenia elementów, takich jak komory ładunkowe i technologia napędu.

30% mniej emisji CO2

Steffen Bauer, dyrektor generalny HGK Shipping, jest pewny siebie: „Ten statek jest kamieniem milowym pod względem innowacji i zrównoważonego rozwoju w żegludze śródlądowej.” Przyczynia się do tego również napęd hybrydowy. Trzy silniki elektryczne o mocy 405 ekW każdy napędzają śrubę, będącą jednocześnie elementem sterującym. Zasilane są przez najnowocześniejsze agregaty prądotwórcze z silnikiem Diesla z układem oczyszczania spalin. Nowy gazowiec HGK Shipping spełnia zatem normę emisji Stage-V i redukuje emisję CO2 nawet o 30%. Emisje NOx są również zmniejszone o co najmniej 70%. Dzięki wyrafinowanemu systemowi zarządzania mocą możliwe będzie nawet napędzanie mniejszych sekcji wyłącznie elektrycznie.



tłum. A. Podgórski
Apis 29.01.2021 597

0 komentarzy

Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Żadne komentarze nie zostały dodane.

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies